گلاتور ، گلادیاتور گل های خانه شما

تا ۱۰ درصد تخفیف کود های ریسمو با ضمانت

  • انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402
  • نویسنده : گلاتور
  • 1780

حشرات همواره در همه جا زندگی می کنند و دور کردن آنها از محل زندگی کار دشواری است. در گذشته برای دور نمودن حشرات از سم و اسپری های حشره کش استفاده می شد اما امروزه می توان با استفاده از گیاهان دور کننده حشره به راحتی حشرات را از محل زندگی دور کرد و از شر آنها خلاص شد. برخی از گیاهان معطر و دارویی که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند، دارای نوعی ترکیب فیتوشیمیایی ( مواد معدنی، ویتامین و کلروفیل ) خاص هستند که این نوع ترکیبات در شهد، گل، بو و برگ آنها وجود دارد و بر روی سیستم عصبی و بویایی حشرات اثر می گذارند و در نتیجه موجب دفع و فرار آنها می شود.


انواع گیاهان دور کننده حشرات

به طور کلی گیاهان دور کننده حشرات علاوه بر خواص و زیبایی هایشان، همگی دارای یک وجه مشترک هستند که آن هم ترکیبات فتوشیمیایی آنهاست و آنان را از سایر گیاهان عادی مجزا ساخته و به دفع فوری حشرات کمک می نماید به علاوه فاقد هرگونه ضرر برای سلامت انسان می باشد. گیاهان دور کننده حشرات به دو دسته گیاهان گلدار و بدون گل تقسیم می شوند و عبارتند از:


گیاهان دور کننده حشرات


1-     لاوندر یا همان اسطوخودوس:

اسطوخودوس گیاهی خوشبو با خاصیت دارویی است که به دلیل بوی خاص خود موجب دفع کک و پشه ها می شود به علاوه مالش روغن این گیاه بر روی پوست سبب جلوگیری از نیش زدگی حشرات می شود.


2-     گیاه دور کننده حشرات ریحان:

ریحان نیز همانند اسطوخودوس از خاصیت دارویی برخوردار می باشد و دارای رایحه ای معطر با برگ های سبز رنگ است. این گیاه تمامی حشرات بالدار از جمله پشه را از محل زندگی دور می کند و منزل را عاری از هرگونه حشره می سازد.


3-     گیاه رزماری:

گیاه رزماری به دلیل بوی تند خود تمامی حشره های موذی را فراری می دهد، به علاوه از جوشانده این گیاه می توان به عنوان اسپری ضد حشره استفاده نمود.


4-     گیاه سیر:

سیر گیاهی با خاصیت دارویی است که معمولا در آشپزخانه ها یافت می شود و برای آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد، اما بهتر است بدانید که این گیاه به دلیل بوی تند خود می تواند انواع سوسک ها از جمله سوسک های ژاپنی (سوسک های باغی) را فراری دهد؛ به علاوه در صورتی که در نزدیکی یا کنار گل رز کاشته شود، گل رز به هیچ وجه دچار شته نمی شود.


5-     گیاه نعنا دور کننده حشرات:

نعنا گیاهی است که علاوه بر خواص دارویی و کاربرد در بسیاری از غذاها، دارای خاصیت حشره زدایی نیز می باشد چرا که این گیاه دارای رایحه ای بی نظیر است و در دور نمودن مورچه و عنکبوت از محل زندگی فوق العاده عمل می کند.


6-     گیاه اکالیپتوس:

اکالیپتوس دارای رایحه ای فوق العاده قوی در برگ های خود می باشد که این رایحه بر روی سیستم بویایی حشرات تاثیر گذاشته و آنها را فراری می دهد.


7-     بادرنجبویه، ملیسا یا همان فرنجمشک:

گیاه بادرنجبویه از خانواده نعنا می باشد که گل های زیبایی دارد. بادرنجبویه رایحه ای معطر دارد که این رایحه برای انسان آرامش بخش و برای حشرات آزار دهنده است، از این رو موجب دور شدن آنان می گردد.


گیاه دور کننده حشرات


8-     گیاه پونه:

پونه نوعی گیاه دارویی است که از رایحه ای تند و قوی برخوردار می باشد و همین رایحه سبب فراری دادن انواع حشرات از جمله پشه ها می گردد.


9-     علف لیمو، چمن معطر یا همان لمون گراس:

گیاه علف لیمو دارای دو ترکیب مهم از جمله سیترال (ماده ای با خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی) و لیمونن (ماده ی شیمیایی موجود در پوست لیمو با رایحه ای قوی) است که به دلیل ترکیبات موثر خود، تمامی حشرات را از فضا دور می سازد. به علاوه استفاده از روغن حاصل از آن نیز شما را از شر گزش حشرات در امان نگه می دارد.


10- گل اطلسی:

گل اطلسی دارای زیبایی منحصر به فرد و رنگی روشن می باشد که با استفاده از شهد قوی خود تمامی حشرات از جمله سوسک ها را از فضا دفع می کند.


11- علف چشمه، بلمک، تره تیزک آبی، بولاغ اوتی یا آب تره:

علف چشمه یک گیاه بسیار قدیمی خوراکی با خاصیت دارویی است که از خود نوعی ترکیب موثر در هوا پخش می کند و همین امر سبب دور نمودن هرگونه حشره و آفت از محل زندگی می شود.


12- گل جعفری گیاه دورکننده حشرات:

گل جعفری، گلی همیشه سبز و زیبا با رنگ های مختلف است که به دلیل رایحه موجود در گل هایش موجب دفع تمامی حشرات از جمله سوسک و پشه می شود.


13- گیاه مریم گلی:

مریم گلی به دلیل برگ های معطر خود، محیط زندگی را امن ساخته و موجب فراری دادن تمامی حشرات موذی می گردد.


گیاه دور کننده حشره


14- گل داوودی:

گل داوودی به دلیل رایحه قوی و خوشبوی خود تمامی حشرات از جمله پشه، سوسک (به ویژه سوسری یا سوسک های فاضلاب)، کنه و ماهی نقره ای را دفع کرده و در بسیاری از اوقات سبب مرگ آنها می شود.


15- گل همیشه بهار یا همان کالاندولا:

گل زینتی همیشه بهار در کنار زیبایی منحصر به فرد و خاصیت دارویی خود از رایحه ای معطر نیز برخوردار است که همین امر سبب دور شدن شته ها و شپش های گیاهی از جمله شپشک نخودی، سفید، آرد آلود و غیره می گردد.


16- گل لادن:

گل لادن که جزء گل های زینتی است، همانند گیاه علف چشمه نوعی ترکیب موثر از خود در هوا آزاد می کند که استخراج این ترکیب سبب محافظت از محیط اطراف و سایر گیاهان در برابر حشرات موذی می شود.


17- گل آلیوم گل دور کننده حشره:

گل زیبای آلیوم‌، گلی بسیار زیبا با ارتفاعی نسبتا متوسط و ظاهری توپ مانند و پر از شکوفه های ستاره مانند است که رایحه ای آرامش بخش دارد. رایحه این گل سبب معطر نمودن منزل و دور نمودن حشرات از فضای خانه می گردد.


18- گل شمعدانی سیترونلا یا شمعدانی عطری:

این گل نیز همانند سایر گل های گفته شده دارای رایحه ای قوی است که از آن در صنایع عطر سازی استفاده می شود. رایحه معطر این نوع از انواع گل شمعدانی می تواند به راحتی هر نوع حشره ای را از محل زندگی دور سازد.


19- گل ابری:

گل ابری نیز همانند سایر گل ها از خود بویی معطر دارد که این بو سبب جذب پروانه ها و دفع سریع ‌پشه ها می گردد.

نظرات کاربران

captcha

بازگشت

سایر مطالب